فریبا متخصص هم بازی امین تارخ در دستت را به من بده»
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۰۶۸۰۵
تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «دستت را به من بده» (با نام موقت) هماکنون در لوکیشنی در خیابان دیباجی شمالی ادامه دارد. این سریال که به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور و تهیهکنندگی علی پورکیانی برای ماه رمضان 97 شبکه سه سیما تولید میشود، روایتگر زندگی چند خانواده است که هر کدام با مشکلاتی دست و پنجه نرم میکنند و همین باعث میشود تا به واسطه بازخوانی گذشته، اعتماد میان آنها خدشهدار شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
گروه سازنده سریال دستت را به من بده، این روزها در خانه حاج رسول مستقرند؛ خانهای حیاطدار و قدیمی که در دل هر کدام از آجرهای آن یک قصه قرار دارد. داخل خانه حاج رسول هم با وسایل قدمتدار مزین شده و همین تداعیکننده خاطرات قدیمی برای اعضای خانواده است. گروه بیش از یک ماه است که در این خانه مستقر است. نقش حاج رسول را امین تارخ بازی میکند. در کنار تارخ، فریبا متخصص، محمدرضا هدایتی، مریم بوبانی، مارال فرجاد، نیما شعباننژاد، دنیا مدنی، بابک بهشاد، علی استادی، معصومه قاسمیپور، شیرین آقاکاشی، رحمان باقریان، کاظم هژیرآزاد، حسین ملکی و... به ایفای نقش میپردازند. بیشتر بازیگران این سریال تلویزیونی تا این بخش از کار جلوی دوربین رفتهاند و تدوین همزمان مجموعه هم توسط محمدحسین غضنفری در حال انجام است. به گفته تهیهکننده، ممکن است نام این سریال بزودی تغییر کند.
دستت را به من بده، یک مجموعه تلویزیونی 37 قسمتی، پرلوکیشن و پربازیگر است و از این جهت مراحل تولید سخت و طولانی را پشتسر خواهد گذاشت. در خلاصه داستان سریال آمده است: رسول تولایی بزرگتر، محبوب و مورد اعتماد چند خانواده است اما این اعتماد به واسطه بازخوانی گذشته خدشهدار میشود. خانوادههایی که هر کدام با مشکلاتی دست و پنجه نرم میکنند و در پی یافتن مقصر اصلی هستند.
بازیگران پیشکسوت و جوان
علی پورکیانی، تهیهکننده سریال درباره هدف تولید آن به جامجم گفت: این سریال برای رمضان 97 تولید میشود. طرح اولیه را آقای عسگرپور ارائه و با کار کردن روی طرح آن را پختهتر کردند. البته در ابتدا قرار نبود این سریال برای ماه رمضان تولید شود، اما از آنجا که مفاهیم آن انسانی و اعتقادی است، به همین دلیل قرار شد در ماه رمضان روی آنتن برود و ما تولید را زودتر شروع کردیم.
وی ادامه داد: آدمهای قصه سریال دستت را به من بده در جامعه فراوان هستند و مشکلات زیادی برای شخص اول قصه و اطرافیانش رخ میدهد و باعث میشود بیننده با آنها همذاتپنداری کند. این موارد به جذابیت قصه اضافه کرده است. همچنین ما در قالب قصه سریال به موضوع استحکام خانواده، اعتماد و... هم میپردازیم.
این تهیهکننده درباره همکاریاش با محمدمهدی عسگرپور توضیح داد: آقای عسگرپور پیشکسوت ما هستند. خوشبختانه فرصتی برای همکاری پیش آمد و با توجه به اینکه طرح اولیه را هم خود ایشان نوشته بودند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم همکاری مشترکی داشته باشیم. پورکیانی درباره ملاکهای انتخاب بازیگران نیز توضیح داد: با توجه به اینکه برآوردهای سازمان صداوسیما محدود شده، به همین دلیل با توجه به امکانات موجود بهترینها را انتخاب کردیم. ضمن اینکه بازیگران پیشکسوت و جوان در کنار هم در این سریال حضور دارند.
وی در پاسخ به این سوال که ما تا امروز مجموعههای زیادی با محوریت خانواده در تلویزیون داشتهایم، شما از چه زاویه تازهای به این موضوع نگاه کردهاید، افزود: بله، ما نگاه تازهای داریم. شخصیت اول قصه به عنوان بزرگتر خانواده کمکهای زیادی به خواهران و برادرانش میکند، اما بر اثر اتفاقاتی اعتماد میان آنها خدشهدار میشود و شخصیتهای قصه با چالشهای زیادی روبهرو میشوند. این تهیهکننده درخصوص مدت زمان تولید مجموعه عنوان کرد: امیدواریم کار را برای پخش در ماه رمضان برسانیم و در حال حاضر ضبط 40 درصد سریال تمام شده است.
مرز اشتباهها
محمدمهدی عسگرپور پیش از این ساخت سریالهای موفق تلویزیونی همچون جراحت، نفس گرم، شیدایی و گلهای گرمسیری را بهعهده داشته است. وی که در کارهای قبلیاش به مفهوم خانواده و جزئیات آن پرداخته است، درباره رویکرد مجموعه دستت را به من بده هم توضیح داد: این سریال در ادامه کارهای قبلیام است. به نظرم اگر مخاطب کارهای قبلی مرا دیده باشد، وقتی این سریال را میبیند، متوجه میشود همه این آثار را یک نفر ساخته است.
عسگرپور ادامه داد: محور اصلی مجموعه دستت را به من بده، خانواده است و این مبحث را مورد بررسی قرار میدهیم که تصمیمات اشتباه افراد ممکن است به چه مشکلات و معضلاتی برای خانواده منجر شود و یک مشکل چطور میتواند فضایی را ایجاد کند که کنترل آن سخت باشد. در این سریال نشان میدهیم اشتباه یک عضو بزرگتر خانواده که همه به او اعتماد دارند تا کجا گسترش مییابد. دایره گستردگی این اشتباه نسبت به یک فرد کوچکتر در خانواده خیلی متفاوتتر است، حتی گاهی آثار این اشتباه، نسل بعدی را هم دربرمیگیرد و لاینحل میشود.
این کارگردان در پاسخ به این سوال که معمولاً شما در کارهایتان از زاویهای به خانواده نگاه میکنید که برای مخاطب بکر باشد، آیا این اتفاق در مجموعه دستت را به من بده هم افتاده است، تصریح کرد: زوایای پنهانی وجود دارد که ما با آنها زندگی میکنیم، اما نسبت به آنها بی توجه هستیم و بعد وقتی در قالب یک سریال میبینیم، متوجه میشویم تا به حال توجه نکردهایم.
در سریال دستت را به من بده به زوایایی از زندگی میپردازیم که کمتر در تلویزیون به آن توجه شده یا اصلا دیده نشده است. در این اثر مثل دیگر آثار قبلیام با یک موضوع ساده شروع میکنم که ظاهرش ساده است، اما آرام آرام پیچیده میشود.
زن میانسال در شرف ازدواج
فریبا متخصص که در این سریال نقش آذر را بازی میکند، درباره نقشش به ما گفت: نقش آذر متفاوت از دیگر نقشهایی است که تا الان بازی کردهام. آذر، زنی است که در میانسالی تصمیم میگیرد ازدواج کند. آن هم با کسی که از کودکی در کنار هم بزرگ شدهاند. این بازیگر ادامه داد: شخصیت آذر در قصه، دانای کل است و زن متین، محکم و متفکری است و با هر مسالهای سطحی برخورد نمیکند، حتی در جاهایی به رسول کمک میکند. وی با اشاره به اینکه علاقهمند بوده با آقای عسگرپور کار کند، گفت: حضور کارگردان در کار خیلی اهمیت دارد. ویژگی آقای عسگرپور این است که در کار خیلی آرامش دارد. ضمن اینکه خیلی هم منعطف است و به حرف بازیگران گوش میدهد و در مجموع فضای آرامشبخشی در کار حاکم است.
یک جوان امروزی
نیما شعباننژاد که در مجموعه دستت را به من بده، نقش امیر را بازی میکند درباره نقشش در این اثر به جامجم گفت: من در این مجموعه نقش یک پسر امروزی به نام امیر را دارم که کاملاً معمولی است و آرمانهای جوانان امروز را دارد. البته باید تاکید کنم ایفای نقش یک آدم معمولی خیلی سخت است و کار را دشوار میکند. وی ادامه داد: حضور آقای عسگرپور در کسوت کارگردان، مرا برای بازی در این نقش ترغیب کرد. دستت را به من بده، اولین تجربه سریال من است. البته قبل از این سریال پیشنهادهای دیگری هم داشتهام، اما میخواستم کارم را با یک کارگردان خوب شروع کنم. با شناختی که از آقای عسگرپور داشتم، میدانستم حاصل کار، استاندارد و با کیفیت خواهد بود. این بازیگر در پاسخ به این سوال که ایفای نقشهای جدی را دوست دارید یا طنز را توضیح داد: من خود نقش را دوست دارم و هر چه سختتر باشد، بیشتر مورد علاقهام است. دوست دارم نقشهای پیچیده را بازی کنم. اصولا خلق نقش را دوست دارم.
منبع: افکارنيوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۶۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
همکاریهای مشترک محسن تنابنده و احمد مهرانفر؛ زوج همیشه جذاب
هفته گذشته خبری منتشر شد درباره اینکه تولید «پایتخت ۷» به جریان افتاده و قرار است بازیگران اصلی بار دیگر کنار هم جمع شوند.
به گزارش فیلم نیوز، به بهانه این اتفاق مهم، نگاهی داریم به بازیهای مشترک محسن تنابنده و احمد مهرانفر در کنار هم.
استشهادی برای خدا | علیرضا امینی | ۱۳۸۶اولین همکاری مشترک محسن تنابنده و احمد مهرانفر سال ۱۳۸۶ در فیلم «استشهادی برای خدا» ساخته علیرضا امینی اتفاق افتاد. تنابنده در این فیلم نقش روحانی به نام شیخمحمد را داشت و با گریمی متفاوت، بازی درخشانی از خود به نمایش گذاشت. او در در کنار شخصیت رحمت، کارمند مخابرات روستا که احمد مهرانفر نقش او را بازی میکرد، موقعیتهای بامزهای را در فیلم رقم میزدند. ماجرا از این قرار بود که فردی به نام فتحی پس از سالها به آبادیاش بازمیگشت تا قبل از مرگ، از همه مردم ده بخواهد روی کفناش را به نشانه رضایت از او امضا کنند تا در آرامش از دنیا برود.
مردم ده معتقدند بودند که تا همسرش از او رضای نباشد و امضا نکند، فایدهای ندارد. او باید هرطور شده رضایت همسرش را به دست میآورد و در این مسیر شیخ محمد و رحمت هم او را همراهی میکردند. محسن تنابنده علاوه بر بازی در این نقش، در نگارش فیلمنامه «استشهادی برای خدا» هم نقش داشت و از این جهت کاملا به ابعاد مختلف شخصیت شیخمحمد احاطه داشت.
شیخمحمد روحانی مهربانی بود که به واسطه لهجه مشهدی و سادگی و طنز جالبی که در گفتارش بود، حالوهوای فیلم را عوض میکرد. دیالوگهای میان او با شخصیت رحمت بسیار جذاب از آب درآمده و میتوان گفت مقدمهای برای شکلگیری شخصیتهای نقی و ارسطو در «پایتخت» بود. تنابنده برای بازی در این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره بیستوششم فیلم فجر شد.
پایتخت | سیروس مقدم | ۱۴۰۲ تا ۱۳۹۰مهمترین بازی تنابنده و مهرانفر بدون شک در «پایتخت» اتفاق افتاد و این زوج هنری توانستند وجوه دیگری از بازیشان را درقالب یک زوج کمدی به نمایش بگذارند. موتور محرک سریال «پایتخت»، محسن تنابنده بود. نه فقط به عنوان بازیگر که در جایگاه نویسنده و مشاور کارگردان بخش مهمی از بار جذابیت سریال را به دوش میکشید.
با اینحال آنچه بیشتر در ذهنها مانده، بازی او در نقش نقی معمولی است. شخصیتی ساده که در هر فصل خودش را عقل کل میبیند، اما مدام با تصمیمهای اشتباه و رفتارهای عجیبش باعث ایجاد موقعیتهای جالبی میشود. نقی در همان فصل اول «پایتخت» به عنوان شخصیت اصلی شکل گرفت، اما رفتهرفته در فصلهای بعدی تکامل پیدا کرد و مدام بر بار جذابیتش اضافه شد. احمد مهرانفر تا قبل از سال ۱۳۹۰ که با نقش ارسطو در سریال «پایتخت» شناخته شود، در تئاتر و سینما و تلویزیون آثار زیادی از خود به جا گذاشته بود. «درباره الی»، «اقلیما»، «یک عاشقانه ساده»، «استشهادی برای خدا» و … آثار مهم برجا مانده از او بودند.
با این حال، اما نقش ارسطو در «پایتخت»، نقطه عطف کار تصویری او به حساب آمد. زوج نقی و ارسطو با بازی محسن تنابنده و احمد مهرانفر در این سریال به قدری مورد توجه قرار گرفتند که حتی نمیتوانیم تصور کنیم «پایتخت» را بدون حضور یکیشان تصور کنیم. ارسطو پسرخاله نقی بود که از همان فصل اول روی کامیون کار میکرد و به عنوان شخصیتی عاشقپیشه و علاقهمند به ازدواج معرفی میشد.
او روی هر دختری دست میگذاشت ناکام میماند و وضعیت طوری پیش میرفت که دست آخر بازهم تنها بماند. از این رو بخش مهمی از داستان هر فصل پیرامون زندگی او و جدالهایی که با نقی داشت پیش میرفت. نقش ارسطو به قدری در کارنامه مهرانفر اهمیت دارد که خیلیها او را با نام ارسطو میشناسند.
ایران برگر | مسعود جعفری جوزانی | ۱۳۹۳محسن تنابنده و احمد مهرانفر بعد از درخشش به عنوان یک زوج در «پایتخت»، در فیلم «ایران برگر» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی هم همکاری مشترک داشتند. ماجرای فیلم درباره دو خان به نامهای امراللهخان و فتحاللهخان بود که بر سر انتخابات شوراها در یک روستا رقابت میکردند.
تنابنده نقش فتحالله خان را داشت و با گریمی بسیار متفاوت توانسته بود شمایلی از یک خان را ترسیم کند. علی نصیریان نقش امراللهخان را بازی میکرد و احمد مهرانفر در نقش رهام، یک جورهایی مشاور امراللهخان بود. نقشش در این فیلم چندان زیاد نبود و در چند سکانس بازی داشت. گرچه مهرانفر با ظاهری متفاوت به میدان آمده بود و جنس بازیاش فرق میکرد، اما آن زمان خیلیها معتقد بودند شمایل رهام به ارسطو نزدیک است.
علی البدل | سیروس مقدم | ۱۳۹۶سیروس مقدم بعد از درخشش پایتخت در چند فصل، تصمیم گرفت سال ۱۳۹۶ تغییر رویه دهد و به جای ساخت فصل جدید پایتخت سریال کمدی روستایی دیگری به نام «علیالبدل» بسازد. او برای این سریال تعدادی از بازیگران اصلی پایتخت را درکنار بازیگران دیگر قرار داد. ماجرا درباره روستایی بود که دو خان آن با هم اختلاف داشتند و حالا باید برای رسیدگی به امور، یک علیالبدل انتخاب میکردند.
محسن تنابنده در این سریال نقش فردی به نام آقاسی را داشت که در قامت مشاور به میدان میآمد و به هر دو خان مشاوره میداد. احمد مهرانفر هم در این سریال نقش عضو علیالبدل را داشت. آن دو با گریمهایی کاملا متفاوت با «پایتخت» حضور پیدا کردند و شیوه بازیشان هم کاملا با آنچه که در سریال قبلی شاهدش بودیم تفاوت داشت.
«علیالبدل» سریال موفقی نبود. با اینکه مخاطبان زیادی آن را دنبال میکردند، اما نتوانست جای خودش را نزد مخاطبان باز کند و اتفاق مهمی در کارنامه سیروس مقدم رقم بزند. به همین دلیل هم وارد فصلهای بعدی نشد و مقدم مجددا سراغ ساخت «پایتخت» رفت.